Thursday, August 17, 2006

Vakantie juli 2006

De voorpret

Plannen maken voor de zomervakantie is altijd leuk.
Komende zomervakantie zijn Rob en ik vrij van 16 juli t/m 6 augustus.

We willen zaterdag 22 juli vertrekken richting Bodensee/ Duitsland.
Het idee is om hier 4 dagen/3 nachten te blijven en daarna verder te trekken.
Ja we gaan met zijn vieren; Rob, ik , Kimberly en Newly.
Met de auto, de Peugeot 307 SW.

Op zondag 23 juli willen we naar de Outdoorbeurs van Europa in Friedrichshafen.

Misschien ga ik de maandag erna ook nog.

Wat we daarna gaan doen is nog niet in zijn geheel bekend.
Waarschijnlijk wordt het het meer van Annecy.

Eindelijk Vakantie

Maandag 17 juli 2006.

Eindelijk hebben we dan alledrie vakantie.

Het is echt zomer.
De temperaturen liggen tussen de 30 en 35 graden…
Af en toe is het wel wat aan de warme kant voor ons Nederlanders in ons kikkerlandje.
We hebben een heerlijk zwembad in onze tuin geplaatst, waar we zo af en toe onze verkoeling in zoeken.

De zon schijnt volop.
’s Avonds koelt het niet echt af. We kunnen genieten van zwoele avonden.

Newly heeft ook last van de warmte.
’s Ochtends is hij nog wel wat actief, maar de rest van de dag slaapt hij veel, om ’s avonds weer dolenthousiast door het bos en het water te kunnen rennen.

Met Chico, de dwerghamster van Kimberly gaat het niet zo goed.
Hij kan niet goed meer lopen, wordt steeds magerder en drinkt en eet slecht…

We hebben beloten om eerst heerlijk een weekje thuis te blijven.
Zo kunnen we allemaal klusjes in en om het huis doen, die we al zo lang wilden doen…
Lekker genieten van je vrije dagen!
Samen ontbijten, samen avondeten.
Tussendoor allerlei dingen doen of niet doen waar je zin in hebt!
We vermaken ons goed .
Het geeft een heerlijk rustig gevoel.

Vrijdag 21 juli 2006.

Morgen vertrekken we richting de Bodensee in Zuid-Duitsland.
Ons eerste adres waar we zullen verblijven zal een van de campings zijn waar Rob en Rene samen eerder zijn geweest.

Zaterdag 22 juli 2006.

Na een voorspoedige reis mbv TomTom & Co. zijn we in de buurt van de Bodensee aangekomen.
We hebben gekozen voor http://www.gutshof-camping.de/ ,
’t Is een leuke camping in Tettnang.

De plaatsen zijn allemaal omringd met groen, zodat je toch wel schaduw hebt.

Nadat we de beschikbare plekken bekeken hadden kozen we voor een plek in een “Nederlands”straatje.
De tentjes stonden zo.

De natuur is hier adembenemend.

Het verbaasde ons zo dat alles nog zo heerlijk groen is.
Bij ons in Nederland is heel veel groen nu bruin of geel geworden door het warme, droge weer.

’s Avonds zijn we naar Lindau geweest.

’t Is een leuke plaats met mooie huizen, hotels en leuke terrasjes aan de Bodensee.
Voor lekker eten en vertier kun je in Lindau zeker terecht.
Wij zijn wezen eten in een Biergarten. De kip en spiesjes waren overheerlijk. Rob en Kimberly hadden kip besteld en ikzelf een superspies. Newly heeft ook kunnen genieten van wat stukjes kip. Smullen vond hij dat! Normaal krijgt hij niets van wat wij eten, maar allé het is vakantie en wij waren zijn brokjes vergeten…
Lindau heeft een mooie jachthaven, waar je vele zeiljachten kunt bewonderen.
Na wat rondgelopen te hebben zijn we ook nog bij de vuurtoren wezen kijken. Deze ligt tussen de haven en de Bodensee in. Het leuke is dat alle boten dus voorbij deze vuurtoren varen. Wanneer je bij de vuurtoren bent kun je de boten en de opvarenden dan goed bekijken.
De weg van Lindau naar onze camping terug was donker en kronkelig. Zonder onze TomTom had zelfs Rob de camping moeilijk terug gevonden. Wat een uitvinding, die nieuwe navigatiemogelijkheden. We zijn blij met onze MDA van T-mobile in combinatie met een TomTom gps-ontvanger. We hebben deze combi nog net voor ons vertrek gekocht. Hoe het allemaal werkt weten we nog niet in zijn geheel, vooral ik niet. In de loop van onze vakantie en daarna zullen we er wel steeds makkelijker mee om kunnen gaan schat ik zo in…

Zondag 23 juli 2006.

Vandaag dus op naar “Outdoor” bij de Messe in Friedrichshafen.

Ik heb kaartjes kunnen regelen via Claire van Bever. Even de kaarten ruilen voor toegangskaarten en we waren met z’n allen binnen, incl. Newly. Vooraf in Nederland heb ik nog geinformeerd via de website van de Messe of honden toegestaan zijn. Gelukkig is dit zo en mocht Newly gezellig mee. In het beurscomplex zijn we nog meerdere honden tegengekomen.
Het was leuk om te zien wat er in Outdoorland te koop is.
Voor Rob en Kimberly was het de eerste keer dat ze op deze beurs waren. Ze vonden het wel groot! Kimberly genoot van de modeshows, deze vond zij het leukste van de hele beurs. De give-a-ways vond ze ook interessant. Ze had een tas met snoepjes, stickers, pennen en heeft zelfs een leuk sporthorloge bij Ecco gekregen. Ze vond het heel wat dat ze het horloge maar zo kreeg! Rob vond de electronica, tenten en de technische snufjes het leukste om te zien. Voor mezelf was het toch wel weer vertrouwd. Ik ben 1 jaar niet geweest. Veel is er niet verandert en echt nieuwe snufjes ben ik niet tegengekomen. Daarvoor ben ik over een periode van 6 jaar elk jaar geweest. Het was een leuk weerzien met verschillende leveranciers. Ook heb ik kennisgemaakt met tal van ‘nieuwe’ mensen voor mij.
’s Avonds hebben we gegeten bij het restaurant bij de camping http://www.gutshof-camping.de/main/restaurant/restaurant.htm .

Maandag 24 juli 2006.

Rob en Kimberly hebben mij samen met Newly na het ontbijt weggebracht naar de Messe.
Ik kon zo nog even rustig de beurs over.
Eind van de middag kwamen ze ons weer halen, nadat ze heerlijk de middag in het zwembad van de camping hadden doorgebracht en waren wezen kijken in Friedrichshafen bij de bootovergangen. Samen met Newly heb ik nog een poosje bij de kanovijver aan de voorzijde van de Messe doorgebracht. Ik denk dat Newly dit het leukste vond aan Outdoor 2006! Lekker door het water en steentjes uit de vijver vissen.

Van Yves hadden we gehoord dat je per boot met je auto de Bodensee van Duitsland naar Zwitserland over kan steken. Rob is wezen kijken wat voor ons het gunstigste zou kunnen zijn om onze reis naar het ‘Lac d’Annesy’ te beginnen.
We hebben gekozen om, om de Bodensee heen te gaan en niet er overheen, omdat we met onze camping toch al bij een van de hoeken van het meer zijn.
Ook deze avond zijn we weer uit eten geweest bij restaurant Bad Lainman. Het was deze avond wel erg druk. We aten laat, maar wederom zeer lekker. Fam. Van Huuksloot is vanmiddag ook gearriveerd op dezelfde camping als wij. Een leuke verrassing voor Kimberly. Ze heeft zich heerlijk kunnen uitleven met Thulaï en haar neefje in het zwembad. Helaas voor Kim en Thulaï vertrekken wij morgen van de camping richting Frankrijk.

Dinsdag 25 juli 2006.

Na het ontbijt was het ons kampje afbreken, opruimen en alles de auto in.
Kimberly is nog lekker met Thulaï een poosje wezen zwemmen. Rob en ik zijn net als gisteren heerlijk voor het ontbijt wezen zwemmen. Het was goed toeven op deze camping. We hebben het hier best leuk gehad. Het was na 22.00 uur ’s avonds echt rustig en we hebben er dan ook heerlijk kunnen slapen.
Met Newly ging het ook goed. Overdag aan een lange lijn en ’s nachts bij Kimberly in de tent.
Helaas konden we niet met z’n allen tegelijk gaan zwemmen. Newly mocht niet op het zwembadterrein komen en we konden hem ook niet in de buurt en in het zicht vastleggen. We gingen dus om beurten zwemmen. Rob met Kim, Rob met mij…
Voor half 12 zaten we gepakt in de auto op weg naar onze volgende bestemming…
Een camping ergens bij het meer van Annecy te Frankrijk.
We werden uitgezwaaid door Marjo en Thulaï. Zij blijven hier nog bijna 2 weken met hun caravan.
Via een klein stukje Oostenrijk, Zwitserland en Meer van Geneve waren we rond 18.00 bij het plaatsje Annesy. Het was er erg druk. Ja wat wil je in de spits en met schitterend mooi weer.

Via Yves hadden we het adres van camping La Chapelle Saint Claude te Talloires gekregen. Een leuke camping aan het meer van Annecy, maar helaas nog maar 1 plaats beschikbaar. We vonden dit nu niet zo’n superplaats, dus besloten we om eerst nog maar wat verder te gaan kijken. We zijn bij aardig wat campings geweest. Helaas heel veel vol/full/complet!!! Het werd steeds later en we werden het toch wel een beetje zat…Eindelijk na bijna 2 rondjes om het meer konden we terecht op camping La Serraz in Doussard. In eerste instantie vertelde de eigenaresse dat ook haar camping vol was, maar na een blik op haar computerscherm had ze toch een plek voor ons voor maar liefst 3 nachten!
Hè, hè, het was dan toch nog gelukt. Wel niet aan het meer, maar wel met een mooi zwembad. Mme Noir bracht ons met haar golfkarretje naar onze plek. Een joekel van een plek, waar je wel een tentenshowtje kan houden. Wij waren blij…Onze tenten stonden er om iets voor 21.00 uur. We hebben een Bever-maaltijd opengemaakt en op ons eenpittertje van Coleman warm gemaakt. De Nasi-saté smaakte ons prima. Na een rondje over de camping en een tripje naar het dorp belandden we bij een gezellige plaatselijke kroeg. Het was er niet druk, maar we zaten er heerlijk.

Woensdag 26 juli 2006.

Een heerlijke dag.
Met z’n drieën zijn we bij en in het zwembad geweest. Newly hadden we aan een lantaarnpaal vastgebonden aan de buitenkant van het hek wat om het zwembad heen lag. We waren dicht bij elkaar en konden elkaar goed in de gaten houden. Toch wel fijn dat dit zo kon, want op de vorige camping ging dit beslist niet. Er moest dan steeds iemand bij Newly blijven of wat met hem gaan doen. We vonden het maar wat leuk met z’n drieën in het zwembad. Wat een lol!
’s Middags zijn we naar Chamonix geweest. Dit stond al heel lang op ons lijstje. Geen van ons was er ooit geweest. Het was een mooie autorit er naar toe. De bergen en het landschap er omheen zijn schitterend om te zien. Het mooiste vond ik de gletsjer op de Mt. Blanc; Mer de Glace.
Chamonix is zeker leuk om eens te bekijken. Er staan mooie gebouwen.
Je ziet er heel veel verschillende mensen, van echte bergbeklimmers met stevige D-schoenen, rugzak met pickel en stijgijzers tot de bekende Japanners met grote film-en fotocamera’s toe. Het is een plaats voor mensen die van cultuur houden, maar ook zeker voor shopaholics. Er zijn vele leuke shops van verschillende grote bergsport, kleding en designmerken tot slagerijen met heerlijke harde worsten, Saucissons en de ergste souvenierswinkels met heel veel prullaria. Terrasjes met leuke restaurantjes en barretjes kom je er ook heel veel tegen. Het was er behoorlijk druk, maar wel gezellig en leuk om er te zijn.
Overal waar je in Chamonix bent zie je de bergen. Bijzonder is en blijft de Mt. Blanc, de hoogste berg van Europa met zijn 4810 meter hoogte.
We zaten nog maar net in de auto, om terug naar de camping in Doussard te gaan toen er opeens een wolkbreuk was. De regen kletterde naar beneden.
Kimberly en Newly zaten heerlijk achterin de auto. Ieder op zijn eigen plek. Het ging met beiden trouwens heel goed met het reizen. Geen ziek kind en geen zieke hond in de auto. Ze hebben allebei heel veel geslapen in de auto. Ikzelf trouwens ook. Wanneer ik Rob niet hoefde te helpen met de kaart o.i.d. was ik ook snel ingedommeld. Rob was in zijn element in onze auto met airco en navigatiesysteem. Als de beste chauffeur bracht hij ons naar alle bestemmingen!
Bij de tent aangekomen hebben we een lekkere pan met macaroni gemaakt. Dat was wel smullen na zo’n dag. Alles ging tot het laatste elleboogje op. Na de afwas zijn we met z’n viertjes nog even naar Doussard gelopen en hebben we bij een barretje nog wat gedronken.
Daarna was het weer terug lopen naar de tent om lekker te gaan slapen en morgen gezond weer op!

Donderdag 27 juli 2006.

Elke ochtend stond ik zo rond half 8 op. Samen met Newly maakte ik dan een lekker rondje. Soms linksom de camping dan weer even naar het dorp. Ik combineerde het dan meteen met broodjes halen. Lekker is dat; elke dag verse broodjes en natuurlijk de overheerlijke franse croissants. Elke ochtend weer smullen!
’s Ochtends stonden we op in de schaduw.
Al gauw stond de zon hoog aan de lucht en lag onze kampeerplek volop in de zon.
Newly kon altijd nog wel een klein schaduwplekje vinden.
Na het ontbijt zijn we natuurlijk richting zwembad gegaan om wat verkoeling te zoeken.
‘s Ochtends ben ik nog bij de receptie langs geweest of we misschien nog een aantal dagen langer zouden kunnen blijven. Helaas kunnen we niet op dezelfde plaats blijven, want die is voor morgen na 12.00 uur gereserveerd. Wanneer we willen kunnen we wel op een andere plaats op de camping voor 2 nachten terecht. Dat doen we dan maar, want we hebben het best naar ons zin.
De Scheppinkjes zitten nu nog in Italië, maar komen morgen ook deze kant op. Ze kunnen dan 2 nachten bij ons komen staan met hun tentje.
Gezellig met z’n allen bij elkaar!

Tot een uurtje of twee zijn we in en bij het zwembad gebleven. Daarna zijn we heerlijk in onze auto met airco gestapt voor een ritje naar de bergen. We hadden al een aantal keren wat Parapenters in de lucht gezien. Van onze buren op de camping hebben we gehoord dat het een geweldig gezicht is wanneer je ze ziet vertrekken van de “strip”. De buurman heeft Rob een beetje uitgelegd waar we ongeveer zouden moeten zijn. In de buurt van Talloires;
Montmin, Col de la Forclaz (Lac d'Annecy)
M.b.v. TomTom reden we er vlot heen. Even kijken of we de plaats in de lijst konden vinden, aanklikken en rijden maar.
’t Was een mooi tochtje.
Vanaf Talloires was het steeds maar stijgen. Het was te merken aan de auto. Hij ging steeds meer brandstof verbruiken volgens onze boordcomputer.
Soms werd de weg wel erg smal en hoopten we maar dat we geen tegenligger tegen zouden komen. Naast de weg ging het zo af en toe wel heel erg stijl naar beneden, je zou er haast hoogtevrees van krijgen… Gelukkig hebben we daar geen van allen last van!
Kim had niet zo’n zin in een klim te voet. Ze vond het niet erg om bij het hotel-restaurant Edelweiss te blijven.
Ze was helemaal weg van de ezel die steeds haar flesje probeerde te pakken.
Vanaf het terras van het restaurant heb je ook een heel mooi uitzicht over het meer van Annecy…ach ja waarom zou je verder gaan?

De leuke souvenierswinkeltjes kon ze zo ook mooi op haar gemakje bekijken.
Op ’t moment dat Rob en ik samen met Newly verder naar boven wilden gaan lopen werden de koeien van de ene naar de andere wei gebracht. Met grote bellen om hun nek liepen ze achter elkaar naar boven. Newly vond het maar rare beesten…
Het eerste stukje lopen was redelijk stijl met veel losse stenen. Verderop konden we een asfaltweg volgen tot bijna aan het plateau toe.
De parapenters en deltavliegers kwamen met hun busjes via deze asfaltweg naar boven. Hadden wij ook kunnen doen…
Toch vonden we het leuk om een stevige wandeling te maken…
Het was zeker de moeite waard.
Wat een uitzichten…
Op het plateau waren verschillende parapenters en deltavliegers bezich om zich voor te bereiden op hun sprong/vlucht.
Wat een mooi gezicht was het…
Parapenters in de startblokken om de lucht in te gaan en even later zie je ze hangen in de lucht.
Newly vond het ook maar wat interessant.
De deltavliegers hadden hun voorbereidingsplek iets naast de drop-off van de parapenters.
Voor dat je het in de gaten had was er weer een vertrokken voor een mooie vlucht.

Het was leuk om te zien hoe het hier er aan toe ging.

’t Is hier ook wel een hele bijzondere plek.
We zaten op ’t plateau en genoten van de rust en de omgeving om ons heen
Dit is een plek waar je van de rust kunt genieten en zelf ook rustig wordt.

Na een tijdje besloten we toch maar om terug naar beneden te gaan.
Kijken of Kimberly zich vermaakt heeft.

Kimberly heeft zich ook prima vermaakt.
Vanaf het restaurant startten ook verschillende Deltavliegers.
De winkeltjes vond Kim ook erg leuk om te bekijken, vooral de verschillende soorten bellen.

De terugtocht naar de camping ging heel wat sneller en zuiniger dan de heenweg. Alles wat naar boven gaat, gaat ook weer naar beneden…

Voor avondeten hadden we wel zin in een pizza. In het dorp Doussard hadden we al eerder gezien dat ze daar afhaalpizza’s hadden. Rob en Kimberly zouden ze gaan halen rond een uur of 8. Ze waren supersnel terug, maar zonder pizza’s. Het was zo druk bij de Pizzeria dat het wel even kon duren voordat onze pizza’s klaar zouden zijn. Rob en Kimberly hebben wel 3 pizza’s besteld en om 21.00 uur konden ze ze ophalen. Het was het wachten waard; de pizza’s waren goed gevuld en heerlijk van smaak. Het was lekker smullen…

Vrijdag 28 juli 2006.

Vandaag gaan we verhuizen.
We verlaten onze grote plaats voor een iets kleinere.
Deze nieuwe plaats heeft wel de hele dag een schaduwplek.

Ik heb nog met Josien contact gehad via sms. Als alles meezit zien we elkaar eind van de middag.

Na de verhuizing zijn we heerlijk neergestreken bij het zwembad.
Lekker wat gezwommen, liggen doezelen in de zon en schaduw en wat zitten lezen.
Het was heerlijk relaxed.

Rond half 4 zaten we even wat te drinken bij het “restaurant”.
Een sms-bericht op onze nieuwe MDA: We zijn onderweg en arriveren rond 16.00 uur.
Net nadat we het bericht gelezen hadden zagen we de Volvo de camping op komen rijden.

Leuk om elkaar weer te zien!

Na even wat vakantie-belevenissen uitgewisseld te hebben zijn we onze tenten op gaan zetten.
We hadden net alles staan en toen begon het me toch te regenen.

Met eten klaarmaken hebben we maar even gewacht tot het wat minder nat was.
We hadden een hoop lol…

en waren de regen al weer snel vergeten!

Josien en ik hadden het eten klaargemaakt…
Rob en Eric deden de afwas…

Zaterdag 29 juli.

Vanochtend broodjes gehaald voor de hele club.
Het is zo’n heel kampement geworden; 3 tenten met een tarp ertussen.

De jonge dames hebben de speelhal op de camping ontdekt en zouden de hele dag wel willen racen.
Een poosje zwemmen en dan weer even racen, dat is wat hen de hele dag zo’n beetje bezighoud.

Eric en Josien zijn vanochtend een tripje naar het dorp wezen maken.
Zelf ben ik met Newly wezen wandelen; langs het water, langs de weilanden en een stukje door het bos.
Rob is verder gegaan met het lezen van zijn boek en is bij het zwembad geweest.

Op ons lijstje van “te doen en zien dingen” stond ook nog Courchevel.
Samen met Rob ben ik daar vanmiddag geweest.
Eerst weer een mooie route door de bergen.
We zijn nog bij het vakantiehuis van Francois in Mirabel geweest. Helaas was hij niet thuis.

Het vliegveld van Courchevel ligt op een hoogte van ongeveer 2000 m (laagste punt 1941 m en hoogste punt 2006 m), heeft een lengte van ongeveer 525 m en een helling van 12 tot 18%. Het is het hoogste verharde vliegveld van Europa.
De kisten vliegen tussen de bergen door en landen op de strip: super om te zien!
Rob heeft de sceneri van Courchevel voor Flightsim.
Vandaag dus in “real” gaaf om eens zo'n runway in het echt te zien.
We komen hier zeker een keer terug. Rob en ik willen dan samen een vluchtje maken. Helaas hadden we nu geen tijd om dit te doen.
Het komt er zeker een keer van…

Tussen 19.00 en 19.30 uur waren we weer op de camping.
Even allemaal omkleden en optutten…
Daarna met z’n allen op naar Annecy.
Het leek ons leuk om daar wat te gaan eten.

Na een half rondje om het meer kwamen we aan in Annecy.
We wilden een parkeerplekje niet ver van de binnenstad.
Het was even zoeken, maar toch gevonden.

Annecy is een leuk stadje met grachtjes en gewelven.
We hadden allemaal wel zin in een pizza.
Na wat rondkijken vonden we in een leuk straatje een pizzeria met warempel een tafel voor zeven!

De pizza’s waren heerlijk en het was erg gezellig.
De grote mensen hadden er ook nog een salade bij, die ook goed was.
De rosé, die we besteld hadden was wel een beetje troebel, maar je kon er goed mee spoelen.

Het was druk in Annecy.
Er was vanalles te zien.
Leuke winkeltjes, maar ook straatverkopers en verschillende schilders en acrobaten.
Bij een van de brushschilders hebben we een tijdje staan kijken.

De dames vonden het maar wat leuk om te zien…

Het was laat toen we naar de camping terug gingen,
maar we kunnen terugkijken op een geslaagde avond.

Met een Colombiaanse schone…

en haar blonde boezemvriendin.

Black & White,
Snel gaat de tijd…

Zondag 30 juli 2006.

Onze laatste dag op camping La Serraz.
Eric, Josien en de kinderen blijven nog een paar dagen.
Zij moeten wel verhuizen.
Nadat we onze eigen spullen in de auto gestauwd hebben helpen we de Scheppinkjes met hun verhuizing.
Yenifer en Claudia vinden het wel leuk om samen in een tentje te slapen.
We stellen voor om de Foxlite achter te laten voor hun.
Ze vinden het een goed idee.
Zo blijft ons tentje nog een paar dagen in Frankrijk.

Na nog wat boodschapjes, even genieten van het zwembad en de zon, met z’n allen nog een broodje eten,
zijn we rond 15.00 uur vertrokken richting Nederland.

We hebben een voorspoedige reis gehad.
Kimberly en Newly waren af en toe wakker,
Maar hebben verder heel veel geslapen in de auto.

Onderweg hebben we goed weer gehad.
Mooie rit, met oa mooie luchten

En de bergen van de Franse Alpen….

We hebben er van genoten en komen zeker nog eens terug!